Blut

Stelt u zich eens voor dat uw spaargeld opeens de helft minder waard is, omdat alles in een paar weken tijd twee keer zo duur geworden is. Levensmiddelen, benzine, medicijnen en kleding. In Zimbabwe maakt men dat deze dagen mee. En niet voor het eerst. Hoewel de regering volhoudt dat er 0% inflatie is, is de straatwaarde van simpele levensmiddelen als brood en fruit de afgelopen weken heel hard omhoog gegaan. Alleen wie de beschikking heeft over harde valuta, euro’s of dollars, kan nog onbekommerd zorgen voor zijn geliefden en zichzelf.

We verzamelen nu al enkele jaren geld voor Zimbabwe. Telkens maken we plannen voor de middellange termijn, zodat er iets kan worden opgebouwd. En telkens worden we weer achterhaald door de economische en politieke rampspoed, waardoor het land getroffen wordt.
Het geld dat we inzamelen komt dan ook steevast terecht waar het op dit moment het hardste nodig is: voedselvoorziening, schoolgeld voor de kinderen, de zorg voor de meisjes in het kindertehuis, waarvan enkelen besmet zijn met HIV-aids. Het is een druppel op de gloeiende plaat, denk ik weleens. Maar als je iemand kunt helpen, dan moet je het niet nalaten. Dat is, heel eenvoudig, wat we doen met dit project. We helpen mensen te overleven in een zeer zware tijd.

Hoe kunt u bijdragen aan ons werk? U kunt ons ondersteunen door een gift overmaken. De gegevens hiervoor vind u hier. In Maassluis wordt er in de Immanuelkerk en in Koningshof bovendien regelmatig voor ons gecollecteerd. We hopen op uw hulp.