Nieuw project: Iona & Koningshof!

Op zondag 19 februari is gecollecteerd voor het nieuwe project in Zimbabwe. De afgelopen jaar hebben we al een groenproject, een waterproject en een autoproject gedaan. Maar ondanks onze inspanningen is de situatie in Zimbabwe slecht.

De Presbyteriaanse stadskerk van Zimbabwe, de City Life Church, heeft een kindertehuis. Dit jaar willen we de vrijwilligers van het kindertehuis een extraatje geven. Ook dragen we bij aan het kerkenwerk van de City Life Church, het levensonderhoud van de dominee, en het onderhoud van de auto die ze vorig jaar hebben aangeschaft.

Van het eerste bedrag, dat we in januari al hebben gestuurd, hebben we een vrijwilligersvergoeding betaald. Dat is speciaal voor de huismoeder, de kokkinnen, de klusjesman en de chauffeur van het kindertehuis. In Nederland is vrijwilligerswerk al een hele klus. Maar in Zimbabwe is de inspanning die mensen leveren uniek: terwijl je zelf geen cent hebt op de bank, en je je kinderen amper kunt voeden, toch vrijwilliger blijven van de kerk.
We doen dus geen grote nieuwe projecten dit jaar. We ondersteunen het bestaande, zeer belangrijke werk voor straatkinderen in één van de armste landen in de wereld.